Interview The shapes and colors of coexistence and integration
Main Article Content
Abstract
This edition of the Revista de Ensino de Biologia (REnBio) debuts the “SBEnBio Community” section with the winner of the visual identity creation contest for the Brazilian Biology Teaching Association (SBEnBio) and for REnBio, the graduate in Biological Sciences Anderson Rodrigues de Oliveira spoke with us in this interview. His formative trajectories, as a student of basic education and higher education, are presented and woven in the relationship with his interests in Biological Sciences. Anderson tells us about some of the curiosities and challenges that aroused his interest in the call for tenders for the creation of SBEnBio and REnBio visual identity proposals. In an instigating and interesting conversation, he recounts his passionate relationship with elements of biology and how she was composing with the creation of his artistic conception. It also highlights how the principles of - Interdependence - harmony - diversity - have been dialoguing with the proposal for aesthetic intervention, as well as integrating them with an educational perspective, especially in education in biology. At the end of our dialogue, Anderson takes up some elements of his creative process and tells us about the insurgency of the idea of using honeycombs as an integrative element of biology with education.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
References
Seção Comunidade SBEnBio - Esta seção publica textos diversificados de interesse da comunidade. Entrevistas, comunicados, cartas ou resenhas.